Poszerzanie kulinarnych upodobań dzieci
Przedszkole staje się dla dzieci okazją do poznawania nowych smaków. Przedszkolanki pracujące z dziećmi starają się poszerzać ich kulinarne upodobania poprzez sukcesywne wprowadzanie do przedszkolnego menu nowych potraw, a także poprzez rozmowy z dziećmi, w czasie których opowiadają one o swoich ulubionych potrawach. Mogą być im także pokazywane rysunki warzyw i owoców oraz czytane wierszyki opowiadające o tym, dlaczego warto zdrowo się odżywiać. Szczególna uwaga będzie zwracana na dzieci otyłe, które będą pilnowane, żeby nie zaczęły podjadać pomiędzy posiłkami oraz na dzieci zbyt chude, z którymi będą prowadzone odpowiednie zajęcia, motywujące je do jedzenia. Przedszkolanki będą się starały wzbudzić w dzieciach wrażenie, że jedzenie jest czymś przyjemnym.
Kłopoty dzieci przedszkolnych z wyraźną mową
Dzieci przedszkolne często borykają się z jakimiś problemami z wyraźną mową. Wprawdzie uważa się, że do pewnego wieku dzieci mają prawo jeszcze mówić niewyraźnie i nie trzeba się tym przejmować, ale są także takie wady wymowy, które powinny być ćwiczone od najmłodszych lat życia, a wówczas dziecko ma szansę na to, że zacznie mówić wyraźnie. Dlatego w przedszkolu zatrudniony jest również logopeda, który prowadzi zajęcia z dziećmi i jeżeli stwierdzi wystąpienie u któregoś dziecka problemów z mową, to może zlecić jego rodzicom wykonywanie regularnych ćwiczeń logopedycznych z dzieckiem. Sam stara się również wykonywać z dziećmi takie ćwiczenia. W przedszkolu organizowane są także zajęcia mające na celu powiększenie zasobu słów używanych przez dziecko.
Posiłki podawane w przedszkolu
Dzieci przebywają w przedszkolu od wczesnych godzin porannych do późnych godzin popołudniowych, a nawet wieczornych, dlatego podawane są im różne posiłki. Zawsze jednak, zanim kuchnia zdecyduje się na serwowanie dzieciom konkretnych posiłków, przeprowadzi wywiad z rodzicami dziecka dotyczący jego upodobań kulinarnych i na tej podstawie będzie się starała przygotowywać najbardziej smaczne dla dzieci posiłki. Na śniadanie podawana może być kromka chleba z dżemem lub kawałkiem dobrej szynki, a do tego herbata lub kakao. Natomiast na pierwsze danie podana zostanie zupa odpowiadająca smakowo większości dzieciom, a po upływie jakiegoś czasu również drugie danie. Dzieciom, które wychodzą ostatnie z przedszkola, podany zostanie również podwieczorek.