Strona internetowa to podstawa internetowego marketingu. Powinna być dostosowana do wymagań współczesnego odbiorcy. Szukasz taniej strony dla firmy?
Strona jest dla klienta, nie dla firmy
Podstawą do stworzenia udanej strony internetowej jest grafika. Nie powinna ona być agresywną, by nie zniechęcić odbiorców do odwiedzania domeny. Tworzenie strony internetowej nie jest więc tak prostym, jak się wydaje. Projektowanie strony powinno być także zgodne z normą VCAG, by była ona przyjazną dla osób niepełnosprawnych i niedowidzących. Internet powinien być ponad podziałami i dysfunkcjami! Dobra strona internetowa to taka, na której wszystkie treści tekstowe są widoczne, by odbiorca bez przeszkód mógł się z nimi zapoznać. Nie powinno więc zabraknąć czytelnej czcionki, którą będzie można powiększyć. Zaleca się ograniczenie kursywy do minimum, ponieważ chociaż stosowana w pracach naukowych do cytatów, jest o wiele trudniejszą w odczytaniu. Zdjęcia i fotografie, a także grafiki gif, zamieszczane na takiej stronie, nie powinny być zbyt kolorowe ? warto wybrać jeden dominujący kolor np. zieleń czy błękit i stosować jego różne odcienie. W taki sposób, strona jest o wiele przyjemniejszą dla oka.
Trudne słowo na dziś - usability
Dobry projekt strony to nie atakujące z każdej strony wodotryski, lecz tzw. usability. Ten termin znaczy tyle, co "użyteczność" i zawiera w sobie kilka istotnych funkcji. Strona internetowa powinna być dla użytkownika: przyjazna, intuicyjna, prosta w obsłudze, przyjemna w odbiorze. Jeśli potencjalny klient odwiedzi taką stronę, to z pewnością będzie zainteresowany ofertą takiej firmy i chętniej nawiąże współpracę. Nie zawsze ten najładniejszy projekt, będzie tym najlepszym. Ludzi często odrzuca wizualny chaos i trudność w uzyskaniu interesujących ich informacji. Pamiętaj - po pierwsze usability!
Jaka powinna być firmowa strona www?
Jest kilka bardzo ważnych cech, jakie powinna posiadać wzorowa firmowa strona www. Nie wszystkie zależą od wykonawcy i projektanta, za bardzo wiele błędów odpowiedzialni są sami przedsiębiorcy. Jeśli wydaje ci się, że najważniejszy jest wygląd i duża ilość efektów graficznych, to się mylisz. Strona firmowa powinna być przede wszystkim źródłem informacji dla potencjalnego odbiorcy. Niestety - wiele firm nie zwraca takiej uwagi na treść, jak na projekt. Dobrze napisana oferta, czytelność, przejrzystość i estetyka - tyle wystarczy. Przeładowanie efektami wizualnymi odwraca uwagę od tego, co chcesz sprzedać. A czasem - wręcz uniemożliwia potencjalnym klientom dotarcie do oferty.