Składanie raportu dyrektorowi firmy z wyników podjętych działań
Pracownicy wirtualnego biura, dzięki temu, że może być ono obsługiwane w sposób online pracują praktycznie przez cały rok. Zajmują się jego obsługą również wówczas, gdy dyrektor firmy posiadającej wirtualne biuro przebywa na urlopie. Wówczas mogą przekierowywać do niego najważniejsze rozmowy telefoniczne i przygotowywać różne powiadomienia o przychodzącej poczcie standardowej czy poczcie email. Może być ona odsyłana do niego na przykład na adres stałego zameldowania. Pracownicy wirtualnego biura zajmują się także przygotowywaniem raportów dla dyrektora firmy z wyników podjętych działań, a dzięki temu może on sprawować pełną kontrolę nad swoją firmą i wprowadzać w razie potrzeby jakieś procedury naprawcze.
Udzielanie informacji o firmie przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura zajmują się obsługiwaniem swojego klienta, a także obsługiwaniem jego zleceniodawców. Osoby zainteresowane jakimiś usługami wykonywanymi przez firmę korzystającą z wirtualnego biura mogą do niego dzwonić i w ten sposób zasięgać wszystkich niezbędnych informacji. W razie potrzeby zostaną przekierowani na numer kierownika firmy nawet wówczas, gdy przebywa on na urlopie. Dzięki temu będą mogli ustalić wszystkie szczegóły dotyczące współpracy z firmą usługową i umówić się na jakieś ewentualne spotkanie organizacyjne. Wszystkie takie spotkania mogą również odbywać się w siedzibie wirtualnego biura, która zwykle położona jest w centrum miasta, do którego łatwo dojechać.
Lokalizacja wirtualnego biura
Podstawową zasadą działania wirtualnego biura jest prowadzenie współpracy z klientem w zakresie organizacji jego pracy z wymogiem zachowania poufności otrzymywanych informacji. Główną zaletą wirtualnego biura jest jego lokalizacja. Właściciele różnych firm zwykle wynajmują te lokale należące do wirtualnych biur, które są położone w centrach dużych miast, a dzięki temu mogą zdobywać nowych klientów. Na wyposażeniu wirtualnych biur znajdują się komputery i kserokopiarki oraz faksy. Dzięki temu mogą one odbierać wszystkie rodzaje korespondencji przychodzącej do wirtualnego biura i przekazywać je swoim zleceniodawcom. Oprócz tego w lokalu należącym do wirtualnego biura znajdują się pomieszczenia, które można wykorzystać do spotkań biznesowych.