Reklamowe naklejki
Naklejki drukowane masowo wykorzystuje się w praktycznie każdej branży i dziedzinie. Od sklepów spożywczych po usługi IT (np. naklejki gwarancyjne typu VOID). Zastosowanie naklejek, nie tylko tych reklamowych, jest wręcz tak duże, że nie sposób wymienić wszystkich.
Naklejki stosuje się w przemyśle spożywczym do oznaczania i brandowania produktów, firmy korzystają z naklejek na szyby do oznaczenia swoich siedzib. Naklejki można nakleić też na samochody w celu oznaczenia aut firmowych, czy dostawczaków. Zastosowań dla takich naklejek można by jeszcze długo wymieniać i warto o nich pamiętać przy działaniach reklamowych firmy.
Czym się różni obraz do druku od tego na komputerze?
Pliki do masowego druku wielkoformatowego,a le i również małoformatowego, muszą być odpowiednio przygotowane. Pliki do druku zazwyczaj przygotowuje grafik lub operator DTP agencji reklamowej lub drukarni w której realizowane jest zlecenie. Podstawową różnicą w plikach przeznaczonych do wyświetlania na monitorze a takimi do druku jest przestrzeń barw.
Na monitorach mamy RGB, z kolei kasety i tusze obsługą barwy w standardzie CMYK. Z powodu tej różnicy obraz źle przygotowany do druku będzie miał przekłamane kolory względem tego, który jest wyświetlany na ekranie komputera.
Nakład a cena. Dlaczego im więcej tym taniej?
Większość drukami nie realizuje zamówień niestandardowych w niskim nakładzie. Niektórzy mogą się dziwić, przecież jak można odmówić wykonania zlecenia? Jednak jeżeli zagłębimy się w sam proces powstawania druku to staje się to jasne, że dla 10 kartek ustawianie całej drukarni, wałków, papieru i tuszu zwyczajnie się nie opłaca.
Każda drukarnia przy większych zamówieniach ma coraz niższą cenę za kartkę/stronę, wynika to właśnie z faktu długotrwałego i skomplikowanego procesu przygotowania całej maszynerii, która wygląda tak samo dla każdego zamówienia. Na szczęście to ustawianie nie tyczy się każdego rodzaju druku, bo druk cyfrowy pozwala na druk prosto z pliku bez konieczności tak skomplikowanych przygotowań.