Formy obsługi korespondencji klienta przez wirtualne biuro
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.
Pomoc w założeniu własnej firmy świadczona przez pracowników wirtualnego biura
Wirtualne biura mogą zajmować się obsługą prawną firm, przez które zostały wynajęte. Na pierwszym etapie współpracy mogą pomagać podczas procesu zakładania własnej firmy, kiedy trzeba uzyskać wszystkie pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej i zarejestrować swoją firmę. Do świadczonych przez nich usług będzie należała również pomoc w stworzeniu dobrego biznesplanu, dzięki któremu będzie można otrzymać potrzebne dotacje lub po prostu zgodę na prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej. Pracownicy wirtualnego biura będą mogli także czuwać nad jakością prawną podpisywanych przez firmę umów i dbać o to, żeby kontrahenci na czas wywiązywali się ze swoich zleceń. Wtedy cała firma będzie mogła sprawnie funkcjonować.
Usługi świadczone przez firmy obsługujące wirtualne biura
Firmy stwarzające możliwość założenia wirtualnego biura zajmują się świadczeniem na rzecz swoich klientów różnych usług. Oprócz udostępniania im lokalu przeznaczonego na biuro zajmują się także odbieraniem przesyłek pocztowych oraz obsługą konta elektronicznego swojego klienta. Głównym sposobem na przepływ informacji pomiędzy wirtualnym biurem, a jego właścicielem jest kontakt emailowy i telefoniczny. Oprócz tego pracownicy wirtualnego biura mogą odsyłać na inny adres pocztę przychodzącą do swojego klienta oraz informować go o umówionych w jego imieniu spotkaniach biznesowych. Mogą zajmować się obsługą takiego biura nawet w okresie urlopowym, a dzięki temu interesanci ich klienta będą mogli załatwiać swoje sprawy przez cały rok.