Robienie zakupów firmowych przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura zajmują się organizacją jego pracy pod względem cateringowym. Zamawiają odpowiednie dania i przekąski, które mogą być jedzone w czasie spotkania biznesowego czy spotkania bardziej towarzyskiego przed jakimiś świętami. Z takich okazji przygotowywany jest także serwis kawowy, dzięki któremu zwłaszcza uczestnikom spotkania biznesowego będzie się dużo łatwiej i przyjemniej pracowało. W czasie takich spotkań bardzo ważną rolę odgrywa także dostęp do odpowiedniej ilości wody mineralnej. Pracownicy wirtualnego biura są odpowiedzialni także za robienie zakupów bardziej biurowych, typu nowy papier ksero czy nowy tusz do drukarki. Dzięki temu wirtualne biuro będzie mogło sprawnie funkcjonować.
Pomoc asystencka udzielana w ramach wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura mogą pełnić funkcje asystentów obsługiwanej przez siebie firmy. W ramach wykonywania takiej usługi będą zajmowali się tworzeniem baz danych potencjalnych klientów i kontrahentów. Mogą także zajmować się rezerwacją hoteli na wybrane przez swoich zleceniodawców terminy oraz organizowaniem dla nich spotkań w restauracjach z bardziej zaufanymi kontrahentami. Wirtualne biura mogą być także wykorzystywane na organizację przedświątecznych spotkań pracowniczych, a wówczas pracownicy takiego biura zajmą się cateringiem. Będą także starali się o zachowanie porządnego wyglądu biura, a w związku z tym mogą nawet zamawiać do niego odpowiednie kwiaty i inne różne elementy dekoracyjne. Wszystko po to, żeby wirtualne biuro wyglądało na bardzo zadbane.
Zasady działania wirtualnych biur
Posiadanie wirtualnych biur stało się bardzo często stosowanym ułatwieniem dla działalności prowadzonej przez wiele współczesnych firm zwłaszcza tych, które swoim zasięgiem obejmują cały kraj i posiadają różne siedziby zagraniczne. Podstawową zaletą posiadania biura wirtualnego jest fakt, że jego założeniem i obsługą zajmują się specjalne firmy usługowe, prowadzące działalność właśnie w tym zakresie. Mogą one zajmować się obsługą poczty internetowej swoich zleceniodawców, odbieraniem firmowych telefonów i wieloma innymi sprawami organizacyjnymi, które do tej pory należały do obowiązków kierownika firmy. Pełny zakres obowiązków osób obsługujących wirtualne biuro zostanie określony w podpisywanej na początku współpracy umowie.