Nie prowadź samodzielnie księgowości we własnej firmie, polecamy
Po co mi księgowa?
Prowadząc własną działalność gospodarczą z pewnością dbasz o swoje interesy lepiej niż ktokolwiek inny. Jesteś szefem sam dla siebie i masz bezpośredni wpływ na swoje życie. Starasz się mądrze gospodarować zasobami finansowymi firmy, aby przynosiła coraz więcej zadowolonych klientów, a co za tym idzie, coraz więcej zysków. Często starasz się także obcinać zbędne wydatki, które generują koszty. Z pewnością stałym kosztem firmy jest firma rachunkowa, więc pewnie nie raz zastanawiałeś się nad samodzielnym prowadzeniem księgowości. Jest to jednak dziedzina trudna i rozległa, a bezustannie zmieniające się przepisy nie ułatwiają sprawy. Warto więc zatrudniać profesjonalną księgową do prowadzenia rachunkowości, co pozwoli nam uniknąć wielu problemów.
Czy księgowość w firmie jest prosta?
Jeśli od niedawna prowadzisz własną działalność gospodarczą, z pewnością musisz mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Pozyskiwanie klientów i ich obsługa leżą w kręgu Twoich głównych zainteresowań, ale poszukujesz także możliwości zmniejszenia kosztów prowadzenia firmy. Jednym z pomysłów może być samodzielne rozliczanie rachunkowości. Musisz zdać sobie jednak sprawę, iż jest to zajęcie trudne i odpowiedzialne. Zatrudniając firmę to ona ponosi konsekwencję wszystkich wykonywanych operacji księgowych, a także przyjmuje kontrole z urzędów. Korzystając z jej usług nie musisz także być na bieżąco z nieustannie zmieniającymi się przepisami prawa, co jest niewątpliwym atutem.
Kiedy masz już własną firmę
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga spełnienia szeregu różnych formalności. Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Rachunkowość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wiedza na temat tego, co można zaksięgować jako koszty, a czego nie. Dlatego paradoksalnie decydując się na usługi biura rachunkowego, można zaoszczędzić.
Pamiętaj - nie musisz być specjalistą od wszystkiego, znacznie lepiej będzie skupić się na swoim biznesie, niż na księgowości.