Ikony miast- taxi
Ikona Nowego Yorku: żółte taksówki marki Ford. Te przemykające po ulicach Nowego Yorku w niemal każdym filmie stały się na tyle kultowe na świecie, że prawie każdy kojarzy ten specyficzny i utarty w naszej świadomości, miejski widok.
Podobnie sprawa się ma przy Londyńskich, czarnych 'cabs'- one też są swoistą ikoną kultury. Do tego stopnia, że można kupić pocztówki z taksówką w roli pierwszoplanowej. Szkoda, że w Polsce taksówki zlewają się z miejskim krajobrazem, brakuje trochę konsekwencji ze strony samych firm jaki i rządu. Pomyślcie o ile lepiej wyglądałyby jednolicie pomalowane taksówki na naszych drogach?
O taksówce
Taksówka ? środek transportu miejskiego, licencjonowany samochód osobowy do wynajęcia wraz z kierowcą, nieposiadający z góry określonych tras.
Według polskiego prawa o ruchu drogowym taksówka to pojazd samochodowy, odpowiednio wyposażony i oznaczony, przeznaczony do przewozu osób w liczbie nie większej niż 9 łącznie z kierowcą oraz ich bagażu podręcznego za ustaloną na podstawie taksometru opłatą.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówka
Napęd hybrydowy w taksówkach...
Hybrydowe taksówki to może być przyszłość transportu osobowego. Tanie w eksploatacji, wygodne, ciche oraz wysokiej klasy samochody mogą świetnie się sprawdzić w roli taksówek, nawet z ich ograniczona żywotnością.
Deklarowana bezawaryjność hybryd jest imponująca, jednak ciekawe jaki przebieg jest objęty tymi przewidywaniami. Zaletą może być też brak klasycznych części ruchomych takich aut, co jeszcze obniża koszta ich eksploatacji. Minusem natomiast może być fakt, iż jest to stosunkowo nowa technologia i w razie awarii koszta mogą być naprawdę spore.
Zabiegi marketingowe
Transport taksówką uchodzi za stosunkowo drogi i firmy taksówkarskie próbują te koszty zoptymalizować i zachęcić klientów do korzystania właśnie z ich taksówek. Robią to na wiele sposobów i jednym z nich są karty klienta, albo co 5 przejazd gratis itp.
Jednak czy takie działania na stałe przyciągną klienta? Jest to raczej wątpliwe, należałoby zagrać w inny sposób i oferować coś nowego, czego nie ma żaden inny przewoźnik (np. taksówki hybrydowe). Od tego co mogłoby to być to już zależy od miasta, ilości klientów oraz przedziału wiekowego korzystających z taksówek osób.