O historii szamponu do włosów
Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.
Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.
W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.
W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.
Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.
Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon
Usługi kosmetyczne dla każdego
Niewątpliwie rosnąca popularność gabinetów kosmetycznych jest związana z tym, że obecnie oferta wielu salonów piękności przerasta oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. W ostatnim czasie kosmetologia bardzo się rozwinęła i pojawiło się wiele nowych sposobów, które pozwalają na jeszcze bardziej skuteczne dbanie o skórę. Niewątpliwie jest to olbrzymia zachęta nawet dla osób, które nie były jak dotąd przekonane do korzystania z usług kosmetyczki. Oferta gabinetów kosmetycznych jest bardzo obszerna także ze względu na to, że salony spa odwiedzają ludzie w każdym wieku i obojga płci. Potrzebne jest więc zróżnicowanie zabiegów i dopasowanie ich do potrzeb klientów. Nic więc dziwnego, że możemy dziś wybierać spośród mnóstwa zabiegów kosmetycznych.
Z jakich usług najchętniej korzystają klientki?
Do najchętniej wybieranych przez klientki gabinetów kosmetycznych zabiegów należą z pewnością zabiegi pielęgnacyjne. Jednymi z najczęściej wybieranych zabiegów jest na przykład oczyszczanie twarzy. Jest to nie tylko bardzo skuteczna forma pielęgnacji, ale także miły sposób na relaks. Oprócz peelingów i masaży różnych części ciała sporą popularnością cieszą się także zabiegi związane z depilacją. Trzeba przyznać, że depilacja wykonywana w gabinecie kosmetycznym jest na pewno o wiele bardziej skuteczna niż depilowanie ciała wykonane w domu. W przypadku innych zabiegów kosmetycznych również trzeba zauważyć o wiele bardziej długotrwały efekt. Nic dziwnego, że klientki chętnie korzystają z manicure i pedicure w gabinetach kosmetycznych.